Wednesday, May 30, 2012

СУМАТИВНО ОЦЕНУВАЊЕ

ОУ “Димитар Миладинов” Општина Центар Скопје
ИНТЕРНА ОБУКА
( РАЗМЕНА НА ИСКУСТВА ПОМЕЃУ ОДДЕЛЕНСКИТЕ
И ПРЕДМЕТНИТЕ НАСТАВНИЦИ - 29.05.2012 )
"Подобрување на оценувањето на ученицитe"
СУМАТИВНО ОЦЕНУВАЊЕ
ОБУЧУВАЧИ
Теми:
  1. Сумативно наспроти формативно оценување


     (Цели: 

    - Да се сфати разликата меѓу формативното и

     сумативното оценување.

    - Да се согледа дека меѓу формативното и 

     сумативното оценување не постои остра граница

     – споделуваат методи и влијаат едно на друго )

  2. Видови сумативно оценување
     
    ( Цели:

    - Да се направи разлика меѓу наметнато, вградено 

    и барано оценување.

    - Да се направи разлика меѓу

     нормативно,критериумско и развојно оценување

     и да се согледаат нивните предности и слабости )

  3. Фактори кои влијаат на оценките
     
    ( Цели:

    - Да се увиди дека оценките не се еднозначни и 

    дека вклучуваат извесна доза на субјективност и

    релативност.

    - Да се согледаат факторите кои ја намалуваат

    ефективноста на оценките.

    - Да се увиди потребата од посебно оценување на
     однесувањето на ученикот, издвоено од неговата

     оценка по предметот )

  4. Тестови на знаење
    ( Цели: 
    - Да се направи разлика меѓу различните видови
     објективни прашања.

    - Да се согледаат вообичаените грешките што се 

    прават при составување на објективни прашања.
    - Да се направи разлика меѓу објективните и 

    есејските тестови)

  5. Нивоата на знаење и оценките
     
    ( Цели:
    - Да се прави разлика меѓу три вида на знаење и

     во рамките на секој од нив, на три нивоа на 

     знаење што се проверуваат со три типа на задачи
    - Да се согледа врската меѓу оценките и нивоата

     на знаење – како се става оценка базирана на

     нивото на знаење на дадена тема)

  6. Нивоата на знаење и методите на оценување
     
    ( Цели:
    - Да се согледаат можностите и ограничувањата 

    на објективните и есејските тестови во мерењето

     на усвоеноста на различните нивоа и различните 

    ви дови знаење.
    - Да се сфати потребата и начинот на користење 

    на другите методи на оценување како

    дополнувањa и/или како алтернатива на 

    тестовите )

  7. Изведување оценка за една тема
     
    ( Цели:
    - Да се сфати важноста од соодветна застапеност

     на различните видови знаења и во рамки на нив, 

    на различните нивоа на знаење, при 

    изведувањето на оценките.
    - Да се увиди како може да се користат различните
     методи на оценување при изведување оценка на

     дадена тема од конкретен предмет)

  8. Изведување сумарна оценка
     
    ( Цели:
    - Да се согледа дека сумарната оценка треба да 

    биде одраз на тоа што ученикот научил по однос 

    на сите теми што се покриени со оценката.
    - Да се увиди дека сумарната оценка не може да се
     пресметува како прост просек од оценките 

     добиени за одделните теми .
    - Да се сфати дека ученикот има право да покаже 

    дека дополнително ја научил и темата што 

    претходно била оценета )

No comments:

Post a Comment